Enschede City Magazine

In dit tweetalige magazine (Nederlands / Engels) staan tips voor de beste Enschede ervaring voor bezoekers die één of meerdere dagen in Enschede doorbrengen.

Het magazine verschijnt jaarlijks en ligt bij alle overnachtingslocaties en toeristische hotspots in Enschede en omgeving.

Het wegwijs maken van bezoekers is één van de redenen dat Enschede Promotie het magazine heeft ontwikkeld. Het doel is hun verblijf te veraangenamen door uitgebreide informatie aan te bieden en hen een gevoel van gastvrijheid te geven. Enschede Promotie komt met de uitgave ook tegemoet aan de wens van de overnachtingssector.

In het magazine vindt de lezer een combinatie van artikelen over winkelen, horeca, cultuur, natuur en evenementen. Ontwerpster Judith Hoffmann heeft de wijk Roombeek op een eigenzinnige manier geïllustreerd. In de rubriek ‘wat je misschien nog niet wist over Enschede’ is te lezen dat prins Charles in zijn jonge jaren meedeed aan de Military Boekelo-Enschede en dat de eerste auto van Overijssel in 1899 in Enschede reed. Een spread van de Oude Markt laat zien wat je in de ‘gezellige huiskamer’ van Enschede van ‘s ochtends vroeg tot ’s avonds laat kunt doen. Ook een uitgebreide selectie van restaurants, winkels en het culturele aanbod ontbreekt vanzelfsprekend niet. Het Enschede City magazine telt 88 pagina’s.